Este important de stiut ca evolutia hepatitei B este variabila, unele persoane au risc de evolutia mai rapid, iar altele nu, si chiar la aceeasi persoana boala nu evolueaza tot timpul, avand si perioade de stagnare a evolutiei.

Evolutia hepatitei B catre ciroza este constanta si progresiva?

Evolutia finala a infectiei cu virusul hepatitei B poate fi catre ciroza sau cancer de ficat. Aceasta evolutie – daca apare- nu este lineara, respectiv rata evolutiei catre ciroza nu este obligatorie, nu este constanta in toate cazurile. Sunt cazuri care evolueaza mai repede, altele mai lent sau deloc.

Din punct de vedere imunologic se descriu trei faze in evolutia infectiei cu virusul B al hepatitei:

• Faza de toleranta imuna, tine 10- 20 de ani daca virusul a fost luat in copilarie, si mult mai patin daca virusul a fost luat in periada adulta; sistemul imunitar al pacientului nu reactioneaza impotriva virusului, ii tolereaza prezenta, fiind caracterizata prin:
    • inmultire (replicarea) virala mare
    • viremie mare
    • prezenta AgHBs si AgHBe
    • absenta simptomelor
    • transaminaze normale
    • ficat foarte putin afectat – daca se face biopsia hepatica, ficatul este aproape normal
  • Faza de clearence imunin care sistemul imun al pacientului reactioneaza impotriva virusului atacand celulele hepatice cu virus si distrugandu-le, fiind este caracterizata prin:
    • inmultire (replicarea) virala redusa
    • viremie mica – virusul este distrus de sistemul imun
    • transaminaze mari – datorita atacarii si distrugerii celulelor hepatice cu virus de sistemul imun
    • prezenta AgHbs si AgHBe
    • la biopsia hepatica ficatul este mai bolnav decat in faza precedenta (fiind atacat si distrus de sistemul imun)
  • Faza de infectie nonreplicativa (starea de purtator sanatos de virus B), in care materialul genetic al virusului este integrat in genomul celulei hepatice si ramane aici indefinit, virusul nu se inmulteste dar nici sistemul imun nu reactioneaza impotriva lui, faza fiind caracterizata prin:
    • Oprirea inmultirii virusului
    • Cresterea scurta a transaminazelor la inceputul fazei
    • Viremie mica<10.0000 copii/ml sau nedetectabila
    • Prezenta AgHBs, AgHbe in unele cazuri
    • Aparitia AcHBe
    • La biopsie afectarea ficatului este mai mica, iar daca s-a ajuns la ciroza aceasta este inactiva
    • Exista riscul de aparitie a cancerului de ficat

Trecerea intre fazele descrisa poate fi rapida sau lenta, iar evolutia nu este lineara (nu are acelasi ritm de evolutie tot timpul la acelasi pacient),existand perioade in care evolutia este mai rapida iar in alte perioade evolutia este mai lenta, stationara sau in regresie, tinand de numerosi factori:

• Reactivarea virusului
  • Suprainfectia cu virus D al hepatitei
  • Aparitia virusurilor mutante
  • factori ce tin de sistemul imunitar al pacientului
  • factori ce tin de raspunsul la tratament
  • asocierea altori factori -medicamente, alcool, alimentatie

Exista vre-o influenta a alcoolului asupra evolutiei hepatitei B?

Alcoolul este o substanta cu potential toxic asupra ficatului

Daca doar alcoolul singur poate duce la ciroza si cancer de ficat, se subintelege sa asocierea alcoolului cu virusul hepatitei C creste riscul si viteza evolutiei catre ciroza.

De aceea, la pacientii cu hepatita cronica cu virus BC recomandam abtinerea de la consumul de alcool, sar consumul de alcool sa fie doar ocazional, si maximum un pahar de alcool slab (bere,vin).

Exista o legatura intre obezitate si hepatita cu virus B?

Obezitatea poate duce la ficat gras, acesta poate evolua catre hepatita cronica (steatohepatita), iar aceasta la randul ei catre ciroza hepatica.

Suprapunerea obezitatii peste infectia cu virus B ca si in cazul alcoolului, creste riscul si viteza evolutiei catre ciroza hepatica.

De aceea, recomand pacientilor mei cu hepatita cu virus C urmatoarele:

• Regim alimentar cu aport redus de colesterol (ce provine in principal din carne de porc, slanina, piele de pasare, galbenus de ou, samantana, lapte gras, unt, pate, cascaval, mezeluri grase si uscate)
  • Evitarea alcolului, care incarca ficatul cu grasime.
  • Evitarea anticonceptionalelor care pot aduce surplus de grasime in ficat
  • Scaderea in greutate cu 1kg/luna, pana la o greutate convenabila cu urmatorul regim
  • Evitarea sedentarismului, dar nici efort fizic excesiv
  • Miscare cel putin o ora zilnic in cazul sedentarilor
  • Scaderea cantitatii de alimente consumate la masa de seara
  • Eventual tratament pentru scaderea colesterolului si trigliceridelor din sange (daca este cazul)

Alte articole despre hepatita B

Markerii virali in hepatita B

Cum ataca virusul B ficatul

Despre purtatorul de virus B

Forum – hepatita

Daca am AgHBs negativ si transaminaze mari, inseamna ca sunt infectata cu virusul A?

Intrebarea este asa de .. aiuritoare incat nu stiu daca este serioasa…o postez ca mostra de logica..

Puteti avea virusul C, E, F, G, H, hepatita alcoolica, medicamentoasa, autoimuna, steatoza hepatica, sau.. rocie alta situatia in care transaminazele pot creste – aveti subiectul pe site.

In evolutia la hvb este obligatorie cele 3 faze ?sau boala poate incepe de la o anumita faza?

Dupa cum scrie si mai sus in evolutia infectiei cu virus B nu este obligatorie parcurgerea fazelor mentionate

Am citit ca la sp Victor Babes se face tripla terapie cu antivirale pentru b ,exista studii la care se pot inscrie pacientii?

Tratamentul eficient al hepatitei B se poate face cu un singur medicament sunt mai multe posibilitati- prin CNAS. Sunt studii prin care se testeaza diferite medicamente in mai toate clinicile mari, probabil este si unul la Sp V Bebes, nu cunosc situatia lor

Va rog din suflet dati-ne vesti cu tratamente noi sau orice altceva ce ne poate ajuta

Daca aveti virusul hepatitei B, nu trebuie sa fiti nici disperat, dar nici nu trebuie sa neglijati problema. Din experienta mea va pot spune ca situatia poate fi lamurita si mentinuta sub control, trebuie doar sa  luati legatura cu un gastroenterolog  cu experienta, obisnuit cu astfel de sitiatii, pentru o evaluare a problemei.Cel mai corect lucru este sa faci asa cum faci cand observi ca se scurge putin ulei la masina , nu o lasi sa crape motorul ci  mergi la mecanic. Este normal sa ai aceeasi grija de propriul organism, mai ales ca piesele de schimb  nu exista.

Inapoi la prima pagina

[wcp_contactform id=”wcpform_rajd615vp”]

12 Replies to “Hepatita cu virus B – boala de ficat care poate sa evolueze catre ciroza hepatica sau cancer de ficat”

1. buna ziua ma numesc liliana de curind am facut niste analize si mi-au iesit tgo 27,7 si tgp 54,5 stiu ca nu sunt bune analizele ,am fost sa le refac si am facut anti-hcv si a iesit negativ iar cea de adoua analiza antigen hbs mi-a iesit pozitiv asi dori sa stiu daca sunt infectata cu hepatita b VA MULTUMESC ANTICIPAT

2. buna ziua. Am facut analizele si mi-au iesit asa:STGO 81, STGP 189, trigliceridele 237,testele de hepatita A B C ,negative?
    ce se intampla?
    nu prezint dureri,doar din cand in cand sunrt mai obosit.
    va multumesc

3. Buna ziua, domnule Doctor Ditoiu, cu respect va intreb:

Daca la terminarea tratamentului cu pegasys in hepatita b, viremia este nedetectabila si virusul este inca prezent, ce s-ar putea face pentru a evita reactivarea virusului?
    Se mai poate continua cu un tratament antiviral sau doar regim alimentar adecvat, lipsa de stres si odihna multa? MULTUMESC ANTICIPAT!

4. Buna ziua,

Am hepatita cronica B si am fost sfatuit de medic sa iau LAGOSA 2 PASTILE /ZI

dar in prospect nu scrie, si nici dl.doctor nu a precizat daca trebuie luat inainte sau dupa masa .

Ma puteti lamuri dvs va rog,
    multumesc

5. am facut nisre analize si mi-au spus sa fac viremie.postez alaturatrezultatele
    assay result units flags

PREZENT 780 COPII VIRALE [ML ! VA rog,
    imi poate spune cineva ce inseamna toate astea??? multumesc mult,
    sanatate maxima!!!!

8. Buna ziua,

Dl Doctor in evolutia la hvb este obligatorie cele 3 faze ?sau boala poate incepe de la o anumita faza?am citit ca la sp Victor Babes se face tripla terapie cu antivirale pentru b ,exista studii la care se pot inscrie pacientii?va rog din suflet dati-ne vesti cu tratamente noi sau orice altceva ce ne poate ajuta. .Va apreciez din tot sufletul pentru ceea ce faceti ,ne luptam cu boala asta fara prea multe sanse ne mint pe tv cu tot felul de leacuri in presa la fel ,eu personal m-am saturat

multumesc mult

9. Bună ziua, mă numesc Argeșanu Georgeta am 34 de ani si sunt diagnosticată cu virusul hepatitei B. Pe data de 15/04/2015 am refăcut analizele (viremie si fibromax). Rezultatul este
    viremie- B= 314/ ml;
    fibromax= Ao Al Fo Fl So No Ho
    (Roche). Medicul mi-a spus că nu necesit tratament. Dacă nu am nevoie de tratament ce pot face ca să elimin virusul din organism ( am înțeles că acesta poate dispărea cu timpul ” ajutat” de un regim.

10. Numeroase date teoretice despre problemele mentionate de dvs- virus B, virmeie, fibromax, etc sunt postate pe site, acesta fiind scopul site-ului care mi-a luat mii de ore de munca – furnizarea de informatii teoretice despre boli si simptome.
    La intrebarile specifice referitoare la cazul dvs, raspunsul cel mai competent in poate da doar medicul consultant gastroenterolog, cred ca va inchipuiti cat de periculos este sa va dau un sfat prost datorita necunoasterii complete a situatiei pacientului respectiv, iar dvs sa il si urmati . .
    Cu stima